Assalamualaikum..hello readers 






OMGGGGGGGG dh dekat seminggu i tak update blog u olls nmpk nye die dh mkin bersawang..well minggu lepas i teramat lah busy tahap gaban u olls..aww sorry(dushh mengada sungguh)
as u know today is sunday(sounds like nothing special right??)but today is fathers day..Actually, every day is father's day ... but today is a very special day for a father .. nothing is expected of a father than a success and happiness of his children(fualawehhh berbunga2 pulak ayat aku) so dikesempatan ni aku nak ucapakan SELAMAT HARI BAPA BUAT SEMUA BAPA2 DIDUNIA TERUTAMA BUAT ABAH KU 
TERCINTA...




cuba korang ingat balik waktu kanak2 riang korang...waktu bersama dgn abah korang..korang perasan tak dulu kalau setiap kali abah balik je frst word yg akan keluar dr mulut kita HOREYYYYYYYY ABAH DAH BALIK tak pon YEY YEY ABAH DAH BALIK time tu kita lah insan yg paling gembira masa abah balik...tak sempat dia nak masuk rumah kite dah terkam die dulu....fuhhhhh sangat indah masa tu kan..tapi dah besar ni tak de makne nya korang nak buat macm tu...mesti abah korang akan cakap macam ni...
"aishh buang tebiat ke ape budak ni"hahaha aku rasa masa kecik adalah masa yang paling best bersama abah...tp dh besar ni pon best jugak..sebab abah adalah orang yang paling penting selain dari ibu aku,,orang selalu cakap tanpa ibu tak mungkin kita dapat melihat dunia tapiiiiiiiiiiiiiii bg aku abah pon sama jugak apa
cuba korang pikir ewh..tanpa abah macam mana seorang ibu nak melahir kan kita...huhu betul tak??lain lah macam nabi isa yang memang dilahirkan tanpa seorang bapa..


for me my dad is very important person in my life..meyh aku nak describe kan tentang abah aku


ABAH
you are my hero (dia lah hero aku yg plaing terhebat)
my boyfriend  (aww ni yg aku suka,,disebabkan muka abah aku ala2 babyface so kalau  keluar aku akn cakap yg abah aku adalah BF aku..haha..sorry to my mom)haha
My banker (dia lah tempat aku menagih simpati mintak duit)
My guide
My companion, (dia lah bah dan dia jugalah sahabat terbaik)
My mentor, (ni bukan mentor yg dkt TV3 tu tp dia lah mentor untuk aku berjaya)
My supporter, (dia lah penyokong terbaek..never give up untuk bg support)
My Defender (dia akan cuba back up aku sebaik yg mungkin..kalau buat salah x de mak ne nye die nk back up aku der)
My inspiration (abah org yg banyak bg inspirasi dekat aku..tak kala aku tengah blur tahap gaban)
My teacher, (sebelum aku masuk tadika abah lah cikgu pertama yg jaar aku ABC..123..Alif ba ta)
and always most of all my closest and surest friend. . . .We would sometimes squabble over trivialities, but always knowing in our hearts that nothing could ever change how we felt about each other and...dad.. I need you to know when I am hurting. I need you to know when I'm happy. I need you to know to hear me..
Another thing I want you to know ... you are the best cook ever ... all dishes that you cook it is full of love of a father to his children ..(bukan aku nk ckp yg masakn mak aku tak sedap tpi maskan seorang ayah sangat bererti lah)..

even a father, he looks fierce and often angry .. that does not mean that he not loves us ... every father in this world are very hard to show his love to us..that why orang cakap yg ego seorang lelaki ni tinggi mengalahkan KLCC..tapi aku tabik spring ah dengan abah..sebab sesusah mana pon keluarga dia mesti akan cari jalan keluar..and yg paling penting dia tak pernah tunjuk muka sedih dia dekat keluarga...jarang sekali aku nak dapat tengok abah menistiskan air mata..huhhh tabah gile(kn best kalau aku boleh jadi sekuat abah)
kalau sakit abah lah orang yang paling risau+cemas sekali(tapi dia tak pernah tunjukan reaction tu pon)die maintain cool je..fualawehhhh hebatkan kekuatan seorang ayah..dengan kata2 belum tentu cukup untuk kita gambarkan kasih sayang kita,,balas setiap jasa dan pengorbanan dia..hnya stu cara je kita boleh buat dia happy..jeng jeng jeng haha
doakan keselamatan dia...
buktikan kejayaan kita dekat dia
jaga dia masa dia dah tua macam mana dia jaga kita masa kecik
PERINGATAN buat diri aku dan korang semua
PLEASE jagan lah korang hanta parents korang dekat rumah orang2 tua bile dorang dah tak berdaya nk
uruskan diri sendiri lagi..tu tanggungjawab kita untuk jaga dorang pulak...doarang boleh jaga kita yg sangat nakal+degil ni tak kan kita tak boleh jaga dorang kot...
hang pikir lah sendiri

sebelum aku tutup tirai cerita ni..aku ada satu quotes khas buat abah tercinta

ABAH
When i was born,
u were there to catch me when i fall.. whenever and wherever
When i said my first words,
u were there for me,
to teach me the whole dictionary if need be.
When i took my first steps,
u were there to encourage me on.
When i had my first day at school,
you were there to give me advice and help me with my homework.
when I cry
u are always with me and persuaded me like a child
ABAH
i know u will be there for me through all these times and more, the good and bad.
So i just wrote this to say 'I LOVE YOU ABAH!!!' 






thanks for everything that you have done for me..HAPPY FATHERS DAY ABAH
ok enough untuk kali ni...pesanan aku..sayangi lah ayah korang tanpa dia siapalah kita,,,INGAT TU!!!!!
JANGAN berat sangat mulut tu untuk korang cakap I LOVE YOU AYAH...jangan menyesal kalau satu hari nanti korang tak sempat nak cakap macam tu dekat ayah korang..

akhir kata jaga diri dan senyum selalu 

~~budak hinguan mengundur diri~~

Sunday 19 June 2011 Posted in | | 0 Comments »

One Responses to "MY DAD IS MY BOYFRIEND"

Write a comment