Assalamualaikum..hellooooooooo word

apa khabaq org kampung dan rakyat2 jelata yg kacak lagi bergaya tak lupa juga buat cik kiah cik kiah ronggeng yg lagi ayu+vogue like diva u olls..hah kan aku dh ckp aku ni memang pemalas tahap dewa nk update blog ni...kan dh bertambah hingusan dh blog aku ni....wohaaaaa sorry lah der minggu lepas wa sangat busy dok ambik gambaq org...sebanaq nya aku ada banyak gila cerita ni(perghh mcm beribu je bunyi die)tpi kan aku kan tak tau kan nak cerita yang mana stu dulu lah der....mak confused nyah

apa huduh sangat muka aku time confused ni
ok2,...lepas fikir2 balik aku ingat nk cerita pasal PKBM....hah PKBM??ape kebende tu??makanan kah??nama tempat kah??atau apakah???cer cite cer cite....haha ok rakyat2 jelata sekalian PKBM tu pasukan kadet bersatu malaysia kire macam askar lah...tp tak semua sekolah ade...certain sekolah je yg ade..so beruntung lah sekolah mane yg ade PKBM ni..
OK STOP aku bukan nk cerita psl sejarah PKBM pon aku nk cerita pasal ape yg aku buat dekat KEM hari tu..sebenaq nya cek dilantik untuk jdi photographer tak bertauliah dekat sane..perghh mule2 segan gileeeeeeeeeeeeeee siot...budak2+askar2 dekat situ pandang pelik je dekat aku...perghhhh cre die pandang dh macam tengok mahluk asing dr planet marik pulak..mne tak nye kt stu semua pakai baju askar kot tbe2 aku and the geng je sesat pakai baju biase,,,dh lah pkai tudung pengawas,,,MAAAAAAAAAAA AIIII segan gile nyah...hri kedua+hri yg berikut nye dh OK lah sikit sbb aku dh mule kenal budak2 kt stu yg sgt happy go lucky+ting tong sikit

Ni masa hari pembukaan 
Mcam2 benda aku dapan dekat sane...yg paling best kulit aku dh kena sun burn..memang terbaik
dh lah gelap memang bertambah gelap lah jawab nye..seminggu bai dekat sne bukan nye sehari...hri pertama memang AZAB gile dok kat sane...aku rasa macam dekat PENJARA siot dengan makan dalam tray nye dengan bilik air perghhh bapak gile bersih sampai aku pon pikir 10x nak masuk ke tak nak...tp pengalaman macam ni lah yg mengajar aku erti sebuah kehidupan yg sebenar..myb sebab aku di berserkan dengan kemewahan sampai bile aku pergi tempat macam tu aku jadi culture shock sumpah aku tak biasa langsung kot.tapi ni lah cara hidup seorang askar..perghh balik rumah memang aku menternak lemak kaw2 punye...lapar tahap gaban seyh...dan dekat kem ni jugak lah aku tahu erti sebuah permuafakatan dekat sini kita akn kenal ramai gile kawan baru dr negeri2 lain..bayang kan 8oo lebih rakyat jelata ada dekat stu..perghhh memang ramai lah kawan baru yg ko akan dapat kan..


best gile kot budak2 PKBM ni dorg dapat belajar menembak..aku try jugak untuk pegang senapang dorg ni tapi tak dapat der...tak pe lah myb tak de rezeki kot..aku rase boleh pekak telinga aku dok kat situ ler...dah lah duk depan(well biase lah budak jakun yg tak pernah tengok org menembak..macam ni lah gaya nye) memang pecah eardrum aku ler..bunyi tembakan die tu perghhh memang kuat gile wa cakap lu..(see jakun lagi...ahah)maaak excited nyah tengok menembak rase macam nak try je tapi apa kan daya nyah i bukan budak PKBM..sabor je lah..

STYLE gile cara die menembak..memang ciri2 askar pilihan

Bukan setakan menembak je macam2 lagi dorang buat..nanti aku letak gambar je lah..malas aku nak bercoleteh panjang2...kang dh macam nenek bercucu 70 pulak dok bercerabih je kerja nya..hahaa apa yg boleh aku type dekat sini banyak sangat peristiwa dn pengalaman yg aku dapat..bukan senang beb..hanya insan2 terpilih je..(cewahhhhhh kate nye)daripada perasaan aku yg meronta2 nak balik masa hari first tu sampai lah aku rasa sedih gile mase hari last...betolah orang cakp don't judge a book by its cover..mule2 memang lah nampak tak best tapi dah lame2 perasaan tu bertukar menjadi kenangan yang terindah...paling best bile name PEMADAM PENSIL dan budak PHOTOGRAPHER  di sebut2 dalam kem tu mase hari last...hahahhaahhaah terharu aku nyah...tak sangka siotttttttt(cewhh bajet famous je)wa cakap benda yg betol bai..tp seriously memang famous siot jd photographer ni kat mana2 ko pergi je mesti ade org pnggil kot untuk ambik gambar dorang..hahaaa(dah macam PAPARAZZI )..**ewh photographer lah**  **ewh pemadam pensil** tu lah ayat yg selalu dorg sebut...(bukan aku nak bangga ke..kerek ke atau ape2 istilah yg sewaktu dengan nye lah)just nk kongsing sweet memory dekat kem tu je..dari name pemadam pensil tu lah aku jumpa ramai gile member baru dekat FB...thanks korang sbb add aku hoho

HAHHHHHHHHH lupe aku nak bg thu..aku rase macam nak nangis je bile video yg aku buat di papar kan mase malam akrab tu..perghhh touching gile siot ko bayangkan semua peserta tu tengok+panglima pon ade..gileeeeee aku tak sentap...semua org bersorak+menyanyi sekali perghh aku rase macam nak buat sujud syukur je time tu..alhamdulillah hasil kerja aku and the geng di terima semua peserta dekat situ...tak sangke seyh..selama aku hidup tu lah penghargaan yg paling bermakna yg pernah aku dapat..walaupun simple je vdeo yg aku buat tu tp die memberi seribu makna...

                                        
ni lah video yang aku cakap tu
aku rase kalau aku nk cerita semua pengalaman aku kat sane memang tak terhabis lah kot...sure korang naik muak punye..so tengok gambar je lah yer..kalau aku rajin nanti aku up date lagi pasal PKBM ni yer rakyat2 jelata sekalian...


hah happy sungguh muka kanak2 ribena ni


waktu RIADAH


kawad SENJATA


PANDU ARAH


ni antara salah satu dari gambar tu lah..aku pon malas nk upload banyak2..kalau nak tengok semua gambar2 time aktiviti..korang boleh lah rajin kan tangan untuk tekan button like dekat page NI
sebelum tu aku nak cakap TAHNIAH buat kontijen negeri sembilan sebab jadi juara tahun ni..buat yg kalh tu tok sah lah nak booooo sangat..kalah menang tu adat lah..terima je lah kenytaan...relax and chill sudeyh..

akhir kalam TAKE CARE AND SMILE ALWAYS
~~budak hinguan mengundur diri~~

Sunday 3 July 2011 Posted in | | 0 Comments »

One Responses to "DUNIA PKBM"

Write a comment