Assalamualaikum....HELLO MY READERS

as u know the school holidays coming to the end.. So there will be no time for me to hangout with friends
and exam is round the corner so i have to focus and struggle on my study...semalam adalah hari terakhir aku dan si gadis2 keluar meronggeng bersama(konon nye lah)...
semalam baru aku sedar yang SPM dh nak dekat...tapi pencapaian aku dalam akademik tetap macam tu jugak..macam tak ada perubahan je(nk ada perubahan macam mana kalau study pon ala kadar..dushhh apa pon tak boleh) ok now aku hanya ada 156 hari je lagi untuk aku belajar macam orang gile..ramai orang yang cakap macam ni "ala SPM je pon..relax ah kalau kau dapat credit pon dah kire ok lah tu"..mostly yg selalu cakap macam ni adalah senior2..wakkkkkk luuu SPM tu penting lah gile die penentu hala tuju hidup aku selepas ni...mana haluan hidup aku
sambung belajar kt matrix kah??universiti kah??oversea kah??atau jadi budak sekolah balik kah??(STPM) atauuuuuuu ambik SRT kah??..mesti ada diantara korang yg tertanye2 SRT tu ape kebende ??? ok srt tu SURI RUMAH TANGGA lah senget...huhu(ok nampak sangat aku gatai)haha
sapa yg tak nak masuk U kan..semua orang nak kalau korang tanya budak kelas belakang sekali pun mesti dorang cakap dorang pon nak masuk U jugak...so I have to do something if I want to achieve my goal to study at university..rivalry to study at universities are very high because nowadays many students are rushing to get places at university...so today aku akan buat AKU JANJI...apa janji nya??hmm dont worry aku akan list kan segala janji dekat bawah


I promise will not be lazy anymore
I promise not to sleep more often
I promise not to hang out with friends until end of the examination ..
I promise to study hard
I promise to do their best in exams
I promise to get good results(insyaAllah)
I promise I will make my parents happy and proud with me
so there is my promise..insyaAllah aku akan laksanakan nya myb ada yg akan cakap bajet je nk buat aku janji segalak...tapi lantok ke deme ler ada teman kesoh..kalau teman susah sekali pon ade ke deme nk nolong nye pon...tak de makne nye pon...hohooh so start from now i'll study LIKE CRAZY..so i'll say good bye to COMICS,GAMES,and maybe FB..(i'll try.insyaAllah) 

hah biar sampai jadi macam ni nyah..
masa pun tinggal berapa bulan je algi so aku kena manfaat kan waktu yg ada ni dengan sebaik yang mungkin..setiap saat tu adalah sangat berharga buat MANGSA-MANGSA SPM..cikgu aku penah pesan
kalau awak nak menyesal pon biar sekarang jangan sampai result dh keluar nanti baru awak nak menysal,masa tu kalau awak menangis air mata darah sekali pun dah tak guna lagi...bak kata pepatah melayu NASI DAH JADI BUBUR(tp bubur tu best apa...huhu)memang ayat mintak pelempang haha
insyaAllah dengan masa yg ada ni aku try untuk study smpai lebam...selagi boleh usaha kite usaha je lah
dan jangan lupe sentiasa lah dekat kan diri dengan NYA dan pohon lah doa kepada Dia...sebab dia lah tempat untuk kita meminta dan merayu..
ok aku pon dh mals nk bercerabih dan berceloteh panjang2..kalau free aku update yang baru ok sayang2 ku sekalian... jaga diri dan senyum selalu :)

~~BUDAK HINGUSAN MENGUDUR DIRI~~

Friday 10 June 2011 Posted in | | 2 Comments »

One Responses to "luahan hati budak hingusan"

  1. Amirul Faiz says:

    hai...kalu berjanji.kite kene buat tau...kene buat!!!!...hehehe..chill ok!!!!

  1. ~~pemadam pensil~~ says:

    @Amirul Faiz

    hye...woww first commenter
    baik boss..insyaAllah saya buat...
    pray for me :)

Write a comment