assalamualaikum...hello my readers



hampa dah baca tajuk entry tu...AWESOME TAK??hahaha mesti ada yang dok sumpah seranah kan
ok relax2 jangan marah2 kang tak pasai2 hilang macho +kecomelen anda2 semua..
kalau kita lihat dizaman arus permodenan ni ayat2 mencarut dh macam zikir di bibir manusia terutama REMAJA...asal ada benda yang tak puas hati ja mula lah keluaq zikir yg tak senonoh tu..tak pasai2 nama binatang yang ada donggoi warna pink tu yg keluaq..mesti hampa dok tertanya2 kan dongoi warna pink??apa tu??tu pnggilan untuk *B___I* nama binatang ni cukup famous di klgn mnusia dh jd macam zikir harian
kalu sehari tak sebut nama binatang ni tak sah kot...

korang pernah mencarut? Kalau tak pernah sesungguhnya korang sangat suci sekali dan jangan sesekali menuturkan perkataan kotor tersebut OK...kalau dulu orang hanya mencarut bile dengan musuh tp sekarang tak kire musuh tak kire benda baik ke buruk ke dorang tetap mencarut...(dorang ingat dorg macho lah dengan mencarut tu)...klau dulu hnaya kaum lelaki sahaja yg banyak dok mencarut ni tapi sekarang tak kira lelaki ka perempuan ka..tua..muda..kecik besaq semua mencarut...perghhh dah macam ADAT dan BUDAYA pulak aku tengok...tak cukup dengan  mencarut/maki hamun dalam b.mlyu depa guna pulak b.inggeris sebgai medium untuk depa mengeluarkan kata2 kesat ni..Perkataan ‘FU_ _’ menjadi perkataan biasa di kalangan remaja... dan yang tak boleh bla nya isyarat lucah seperti jari tengah mudah ditunjukkan apabila tak berpuas hati...even perkataan “damn” pown actually consider sebagai mencarut gak... Bukan yang tiada berpendidikan tinggi je yg mencarut ni kadangkala orang berpelajaran agama pun sama...
aku tau mesti ada manusia2 yg akn cakap macam ni dekat aku
"alah kau tu macam tak pernah pulak buat benda2 tu semua"..
 haha well sejujur nya aku pon penah lah der...tapi itu DULUUUUUUUUU..sekarang tak lagi lepas aku tahu kesan nya....cuba kita pikir dan renung2 kan apa tujuan ALLAH ciptakan mulut kita yang sangat cantik bak rupawan tu??adakah untuk mencarut dan menghina orang lain??
apa best nya mencarut ni?? sampaikan semua benda kau nak mencarut..
ada yg kata mencarut tu memberi kepuasan bila kite tak puas hati atau tengah marah..kire kau nak cakap yg kau akan nampk macho ah bile mencarut ni....
pergghhhhh memang TAK LAH BRO...
see atok tue ni pon ckap yg mancarut sangat tak macho..
actually mencarut ni sangat tak cool dan sangat tak macho bg kite yg beragama islam ni...bg org yg beragama lain mencarut ni alah benda biasa so kita tak payah lah nak tiru dorang tu...dan lagi satu cuba korang fikir tengah2 korang dok maki hamun/mencarut ni tiba2 Allah tarik nikmat mulut korang tu..HAHHHHHHHHHHHH masa tu baru nak menyesal...Allah boleh tarik bila2 masa ja nikmat yg die bg dekat kita tu...so baik kita berhati2 dari sekarang...Allah ciptakan mulut untuk kita berzikir+cakap benda2 yg baik...bukan nya dok maki hamun orang..mencarut..mengata dan bla bla bla bla bla..sekali je Allah tarik nikmat mulut kita tu..huishh jgn kan nak mencarut nak bercakap pon tak boleh..

orang cakap setiap perkataan yg keluar dari mulut kita dia akan melambangkan peribadi kita...hmm cuba korang pikir bile korang mencarut/maki hamun ni apa orang akn fikir tentang korang...mesti dorang akan pikir yg negative je kan sangat impossible lah untuk dorang pikir yang positive ni..ye lah mana tak nye,mencarut/maki hamun tu kan sangat tak elok dan tak sopan so tak de makne nye org akan fkir yg baik2...aku tau korang mesti akan cakap macam ni kan
"lantak die lah die nak cakap tau pikir apa sekali pun..ada aku kisah..mulut aku so suka hati aku lah nak cakp ape pon" 
ok FINE..memang lah mulut kau tapi kau suka ke bile ada orang yg cakap buruk tetang diri kau???
perghh mmg tak lah kan..mana ada org yg suka diri die diperkatakan..lagi satu cuba korang fikir kalau sekarang ni pon korang dah mecarut/maki hamun setiap hari dh macam zikir dah hmm macam mana dan apa yg akan terjadi pada genarasi akan datang???mesti lah lagi teruk kan..korang nak ke tengok negara malaysia ni hancur degan sifat2 manusia yang sangat tak sopan dan tak beradab..


 adakah kita selesa dengan cara hidup kita dengan mencarut?adakah kita dapat Kebahagiaan melalui perkataan carutan? Ada ke? hah bak kata nabil LU FIKIR LAH SENDIRI..Nak cerita panjang pun bukanlah baik sangat. Cuma pikir-pikirkan sendiri..jangan biarkan diri kita di benci oleh manusia dan yg paling penting Allah...sebab mana ada orang yg suka dicarut dan mencarut..doarang lagi benci kot..so jangan buat orang benci kita ok GENG..Cubalah elakkan dari menuturkan perkataan kurang elok supaya dapat menjaga hati kita OK setiap kali korang rasa macam nak terkeluar ayat yg tak sopan tu cepat2 lah korang berzikir ok...bukan berzikir dgn ckp bnda yg tak elok tu tapi berzikir dengan kalimat2 Allah yg sanagat indah tu,,, AMIN.  

Kita nak hidup cool, macho, chill, urban, sempoi, chic or whatever term memang boleh, tapi ada batasannya...maaf kalau ayat aku agak terkasar atau apa2 je lah..tapi ni sebenar nya ini adalah nasihat untuk  diri aku dan uols semua ok...jangan marah2 ok.
.  
SAY NO TO MENCARUT OK GENG

jaga diri dan senyum selalu 

~~budak hinguan mengundur diri~~

Monday 13 June 2011 Posted in | | 2 Comments »

One Responses to "MENCARUT ITU COOL !!!!"

  1. Sadun says:

    Selalunya dengan kawan2 je tu berani, kalau depan mak ayah,, tak adanya mencarut bagai.. tu la pasal, nak tunjuk cool la tu dpn member.

  1. ~~pemadam pensil~~ says:

    @Gagak
    huh sangat tak cool lah bro...bnyk lagi word yg elok2 asal mesti nak mencarut...apa kejadah nye...

Write a comment