Assalamualaikum..dan salam 1 malaysia

hello my readers!!aku rasa dah berkurun lama aku tak update blog yg sumpah bersawang lagi berhingus ni
well as you know my exam is round the corner So I should use the remaining time with study..study...and study(macam NERD)maybe this is what people called as a sacrifice ... only a few more months before I went to war in the examination hall that is killing me.. ..with the quiet halls with no voice ... only the birds chirping that I will hear and the sound of a gentle breeze blew into the hall..Patience!!YA that is the best word that I can say to myself .. like a perpatah melayu 'bersusah-susah dahulu bersenang-senang kemudian'
every patience and every effort we do will be rewarded with a very lucrative ...
commensurate with what we do...but all this will happen with the permission of god..When He decrees a matter, He only says to it, "Be," and it is..

SILENT HALL!!

On the Monday I had an emergency meeting with Mr E in the silent hall  ... like a house with no occupants wowwwww(ayat nak seram je)but that is the fact!!! This meeting is to determine whether I qualify or not to receive scholarships from government..(aku tak taruh harapan yg tinggi pon)kalau dapat Alhamdulillah tp kalau tak dapat redha je lah...Maybe Allah has provided something better for me .. who knows right?

actually yg aku dok heboh pasal meeting tu sebenarnya pasal TRIAL EXAM aku lah..trial spm isnin ni OWHHHHHHH NOOOOOOOOOOOOOOOOO i'm not ready..huhh ko bg aku sebulan lg pon aku tetap akan ckp aku tak ready...haha tapi aku rasa sangat besyukur sebab ambik exam dalam bulan puasa oii bukan senang tau nak dapt ambik exam time bulan2 yg mulia macam ni...dulu masa zaman Rasulullah mereka berperang dalam bulan ramadhan dan alhamdulillah kemenangan berpihak kepada mereka..aku berharap dan berdoa supaya kami2 yg ambik ambik perang exam dalam bulan puasa ni pon akn berjaya mendapat excellent result..insyaAllah..exam2 jugak tapi bab ibadat jangan lupa jangan sampai dok khusyuk study sampai solat kemana mengaji kemana..rebutlah bonanza pahala yg Allah tawarkan dekat kita..bukan senang nak dapat mega pahala macam ni...setahun hanya sekali dan tahun depan belum tentu kita dapat jumpa bulan yg mulia ni..so use this ramadan month for us to increase the deeds..KURUSKAN dosa GEMUKAN pahala..ada paham??

apa punya sadis lah hidup aku...lepas raya still ada paper kot..perghhh gasak memang aku tak rasa lah nikmat nya raya..tak kala semua saudara sebok jalan2 cari mkan ke hulu ke hilir aku kena dok rumah..study sampai lebam...HUHH memang best(tak pe tahun ni je pon..relax lah bhai)ramai suara2 rakyat jelata yang mengeluh bila lepas raya still ada paper hmm termasuk lah aku..tapi bila pikir balik ada bagus nya,tak de lah raya ni aku habiskan masa dengan buat kerja gila dan benda yang tak berfaedah...oiiiii ingat sikit SPM tinggal lg 90 berapa hari je lagi oiiiii..sedar2 lah sikit dari tidur dan lamunan mimpi tu..

OK to anyone who reads my blog .. please pray for me!!hope I can answer all the exam questions with very well and get excellent results..and to all SPM VICTIMS 2011 do the best and prove to people out there ... we can beat last year's SPM results..isnyaAllah
hmm sebelum aku tutup tirai blog yang bersawang ni..aku nak sisipkan se untai doa buat semua...
dah dah dah cepat tadah tangan...
Bismillahirahmanirahim...


Ya Allah, kurniakanlah kmi kejayaan dalam perjuangan kami kali ini,
namun andai kiranya tertakdir kejayaan bukan milik kami,
tabahkanlah hati kami supaya kami redha degan ketentuan Mu 
mungkin ada yang lebih baik buat kami,
kerana kami sering terlupa walau kami tahu takdir Mu itulah paling baik!'
~bismillahi tawakkaltu alallah~

amin.....

ya Allah walau apa jua sekali keputusan yang bakal aku terima..aku redha yaAllah
mungkin engkau telah sediakan sesuatu yang lebih baik buat hamba mu ini..

To all SPM VICTIMS 2011 especially to anyone who will sit for trial tomorrow ..


do the best and beat the rest!!!!


CHAIYOK CHAIYOK!!!!


MAN JADA WA JADA

akhir kata dari aku...SELAMAT BERPUASA DAN BERIBADAH
tingkatkan pahala..kurangkan dosa
jaga diri dan senyum selalu 
assalamualaikum...

Sunday 14 August 2011 Posted in | | 0 Comments »

One Responses to "JOM BERPERANG!!"

Write a comment