Assalamualaikum..HELLO RAKYAT JELATA SEKALIAN


HAH cer tengok tajuk entry tu,bunyi nak gempak je tapi isi nye entah ape2 je.mesti korang rase macam nak bagi lempang laju2..huhu sebenar nya mak banyak cerita nk update nyahh tp macam biasa lah PENYAKIT M telah meningkat sampai tahap gaban..disebabakan kemalasan tahap DEWA jadi dengan ini saya telah memebuat keputusan yang paling BIJAK dimana saya akan upadate tentang PLKN....(maaa aii skema betul ayat aku) ok whatever~~~~


  Dua minggu lepas rakyat2 kampung dok pom pang pom pang tentang PLKN...
dah lah aku tak boleh nak surf laman web tu..maka dengan ini mereka telah membuatkan aku menjadi cemas dan gelisah macam BERUK kena BELACAN...wohaaaa
asal aku bukak MUKA BUKU je depa dok heboh mencanang cerita PLKN asal pergi sekolah je cerita pertama yang aku dengar mesti pasal PLKN...aww sentap hati mak nyah
dah lah tak dapat nak bukak page tu...ada pulak mulut2 si cantik jelita yang buat cerita gebang dia cakap
dalam satu family tu mesti salah sorang akan kena...perghhhhh ini yg lagi buat aku bertambah gelisah macam beruk..aku dah lah sorang je dalam family for sure ah terkena punye
alahhh kalau dapat pon ok jugak...lagipun daripada aku duk rumah takbuat apa
menternak taik mata+lemak je..baik aku pergi je pLKN..duit dapat...kawan baru dapat...makan free pulak tu..(ayat nak meneydapkan hati je sebenarnye tu)
Bertambah tekanan aku bila rakyat2 kampung ni asyik tanya aku dapat PLKN ke tak...10 kali aku jawab 100 kali dorang tanya(cewhhh pordah..ayat macam org famous je).

aku tau muka akau MACHO bila aku tekanan perasaan

  OK OK kau pon tak nak membebel panjang2 sekarang adalah masanya untuk aku bagi tahu sama ada aku layak atau tidak untuk pergi penjara PLKN ..JENG JENG JENG dengan ini terjawab sudah persoalan yang menjadi teka teki tu...dengan hati yang berdebar aku try surf laman wb PLKN untuk kali ke 300 nya...alhamdullilah boleh jugak akhirnya..berzaman kot aku tunggu..kalau kucing tu boleh bertanduk dah lama dia mengeluarkan tanduk die yang comel tu
dengan hati dan jantung yg dup dap dup dap aku beranikan diri masukan num ic aku..masa tu hanya Allah je tahu betapa nak tercabut nya jantung aku tunggu result tu...dah mengalahkan orang yang tunggu hukuman gantung sampai mati pulak(cuak siot)..huhu tak sampai 1 minit tiba2 result dia keluar dengan keputusan yang buat aku rasa nak menjerit satu rumah...rasa macam nak bagi tahu satu DUNIA yang aku tak dapat PLKN..wohaaaa happy gila siot...(awww over lah pulak)..Maaf! Anda tidak terpilih untuk menyertai PLKN Siri 9/2012. Terima kasih. huh lega aku rasa!! lepas ni boleh lah aku menyusun atur strategy nak buat apa lepas SPM ni..mungkin ada hikmah nya kenapa aku tak terpilih...alhamdulillah yaAllah,aku besyukur dengan apa yang engkau tentukan ini..
 

 Kepada sapa2 yang dapat tu..takziah aku ucapkan...hahaa sebenarnya korang adalah insan2 yang terpilih..plkn tu tak seburuk yang korang sangka..mula2 memang lah kau cakap tak best lah..hidup macam dekat PENJARA lah...kena BOTAK lah dan segala bagai lagi ko punya alasan yang tak boleh pakai tu..pepatah malayu ada mengata TAK KENAL MAKA TAK CINTA..sekali ko pegi mesti ko nak pergi untuk kali ke 1000 huhu(cakap macam org yg dh pnh pergi je)DONT JUDGE A BOOK BY ITS COVER tu bahasa omputeh nye..mula2 je ko banyak songeh sikit...ada je yang tak kena tapi bila dah 3 bulan dekat situ ko mesti tak nak balik punye..hah mule lah tulis dekat status MUKA BUKU..
"Rindu nya kem PLKN..rindu nya dengan kawan2"huh tu lah ayt yg ko akn cakap nanti..hahaha tak percaya nanti korang tengok lah sendiri..dulu bukan main ko mengeluh last2 tumpah jugak air mata ko sebab kene berpisah dari penjara yang ko tak suke tu...ni lah situasi yang selalu berlaku bila kita tak suka dengan sesuatu tempat last2 mesti ada sedikit rasa sedih tu dalam diri....tok sah nak tipu lah kalau hampa cakpa hampa tak sedih...
ewhh jap aku lupa..

aku ada satu Fakta yang aku nak bagi tahu dekat sini tak semua adik beradik dalam family yang akan terpilih untuk pegi PLKN ada je yg dalm family die tu sorang pon tak kena pergi ada tu yang sampai 2 3 orang adik beradik dia terpilih,pemilihan untuk ke PLKN bukan ats dasar family atau korang aktif ataupun tidak dalam koko..dia pilih secara RANDOM..kalau dapt tu kira rezeki korang lah dan yang tak dapat tu pon nasib je...so korang tak payah lah nak takut sangat..RELAX sudah

OK tu ja yang aku nak bercerabih pada petang sabtu yang hening ni...memandangkan TRIAL SPM nak dekat maka bertambah jarang lah aku nak update BLOG yang berhingus ni...pray for me guys...
last word yg aku nak ckp TAKZIAH DAN TAHNIAH buat sape2 yang dapat dan yg tak terpilih untuk PLKN tu....akhir kata
~~wasalam~~
jaga diri dan senyum selalu 
~~budak hingusan mengundur diri~~



Saturday 23 July 2011 Posted in | | 0 Comments »

One Responses to "AKU DAN SI JEJAKA PLKN"

Write a comment